Leïla Slimani: Le pays des autres. Première partie (2020) Hélène Tierchant: Sarah Bernhardt. Scandaleuse et indomptable (2023) Claude Leibenson: La comtesse Potocka. Une égérie de la Belle Époque (2016)…
Het is eigenlijk vreemd, maar gisteren bezocht ik voor het eerst echt Amersfoort. Tot nu toe kende ik van de oude binnenstad niet meer dan de looproute van het…
Chaja Polak: Brief in de nacht. Gedachten over Israel en Gaza (2024) Emile Hollman & George Vogelaar: De Stradivarius van de keizer. Op zoek naar de cello’s van Joseph…
Sylvia Hubers: Aanraken (2022) Lize Spit: Ik ben er niet (2020) Sasja Janssen: Ik trek mijn species aan (2014) Marie-Odile Caron: La Nouvelle Athènes (2021) Marie-Odile Caron: La Plaine…
Robin Block: Handleiding voor ontheemden (2023) Sarah Neutkens: Toneelspelen (2024) Jente Posthuma: Heks! Heks! Heks! (2023) Patrice de Moncan: Le Paris d’Haussmann (2019) Sarah Neutkens: Tusseninmens. Hoe mode van…
Erger zal het toch niet kunnen worden, dacht ik in al die jaren Rutte. Gisteren bleek trouwens dat hij niet alleen geen actief geheugen heeft, maar ook nog kleurenblind…
Eric Jolly: Viroflay (2013) François Lemaire: Colonel Fabian à Viroflay. Histoire d’une rue où j’ai grandi de 6 mois à 85 ans (2008, tweede lektuur) Maud Vanhauwaert: Tosca (2023)…
Aan het begin van dit jaar schreef ik al over een nieuw avondritueel: een gedicht of een paar gedichten lezen voor het slapen gaan. Dat bevalt uitstekend en heeft…